Ogłoszenie o naborze na stanowisko

Asystenta Rodziny

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grębocicach

Ogłasza nabór na stanowisko : Asystent rodziny

Forma zatrudnienia : umowa o pracę

 Wymagania konieczne:

 

  1. Posiadanie obywatelstwa polskiego.
  2. Korzystanie z pełni praw publicznych.
  3. Wykształcenie :
    1. Wyższe o kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
    2. Wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony w drodze rozporządzenia ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
    3. Co najmniej wykształcenie średnie i szkolenie w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.
    4. Kandydat / kandydatka nie jest i nie był/a pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu/jej zawieszona ani ograniczona.
    5. Kandydat/kandydatka wypełnia obowiazek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek został na niego/ nią nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez Sąd.
    6. Kandydat/ kandydatka nie był/a skazany/skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
    7. Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku.

II Wymagania dodatkowe:

  1. Znajomość obsługi komputera i prac biurowych.
  2. Wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny.
  3. Umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej.
  4. Samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy.
  5. Komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność.
  6. Umiejętność współpracy z zespołem.
  7. Odporność na sytuacje stresowe.
  8. Umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną.
  9. Prawo jazdy kategorii B i posiadanie własnego środka transportu.
  10. Doświadczenie zawodowe na stanowisku pracy asystenta rodziny- minimum jeden rok.
  11. Posiadanie dokumentacji potwierdzającej podnoszenie kwalifikacji na stanowisku asystenta -           -   kursy , szkolenia i inne.

III Zakres zadań asystenta rodziny: 

Do głównego obowiązku asystenta rodziny należeć będzie prowadzenie poradnictwa i edukacji, wsparcia oraz aktywizacji rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz kierowanie procesem zmiany postaw życiowych członków rodziny.

Asystent rodziny odpowiedzialny będzie za systematyczną indywidualną pracę z rodzinami wskazanymi przez Ośrodek, udzielanie im kompleksowej pomocy i wsparcia w wypełnianiu swoich zadań tj.

  1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny

i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;

  1. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
  2. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  3. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
  5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
  6. wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  7. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  8. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
  9. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  10. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
  11. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  12. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  13. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  14. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku i przekazywanie tej oceny Kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej;
  15. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  16. sporządzanie na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
  17. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  18. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2009r. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.


IV. Wymagane dokumenty:

  1.        1) życiorys (CV),
  2.        2) list motywacyjny,
  3.        3) kopie dokumentów potwierdzające posiadane kwalifikacje i przebieg pracy zawodowej,
  4.        4) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  5.      5) oświadczenia kandydata:
  6.          a) o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści:
    „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz.926 z późniejszymi zmianami) ,
             b) że nie jest on i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, oraz że władza rodzicielska nie
  7.              mu zawieszona ani ograniczona,
             c) że wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do
  8.              niego wynika z tytułu egzekucyjnego,
             d) o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
             e) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw
  9.              publicznych ,
             f) że nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne
  10.            przestępstwo skarbowe.

V Dodatkowe informacje:

Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie w Ośrodku Pomocy Społecznej w Grębocicach, ul.Głogowska 3, pokoj nr 7 do 16 lutego 2015 r. w godzinach 7.30– 15.30 osobiście lub pocztą (decyduje data dostarczenia przesyłki pocztowej) z dopiskiem: „Nabór na stanowisko asystenta rodziny”


Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł wykonywać wobec rodzin objętych asystą innych funkcji: kuratora sądowego, pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, psychoterapeuty.


Z kandydatami spełniającymi wymagania zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 76 8315 098.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Urzędu Gminy Grębocice.

 
Odsłon: 64